Nasze grupy

TYGRYSKI
SÓWKI

TYDZIEŃ III-  Marcowa pogoda.

  • Obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie).
  • Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych.
  • Poznawanie norm ekologicznych – nakazu: oszczędnego korzystania z wody.
  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „W marcu jak w garncu”- poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
  • Odkrywanie litery c, C: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: cebula, Cela.
  • Kule i koła – ćwiczenia i zabawy.
  • Zabawy przy piosence „Marcowi przyjaciele”- umuzykalnianie dzieci.
  • Zabawa badawcza Jaka jest pogoda? Prowadzenie kalendarza pogody.
  • Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
  • Słuch fonematyczny- wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach.
  • Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • Przygotowanie do czytania- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

TYDZIEŃ II-  Zwierzęta naszych pól i lasów.

  • Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).
  • Poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z zamkniętymi oczami. Poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin.
  • Wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady. Poznawanie właściwości powietrza i jego roli w życiu ludzi i zwierząt.
  • Odkrywanie litery u, U: małej i wielkiej
  • Kto szybciej? Kto powoli? – porównywanie tempa poruszania się wybranych zwierząt.
  • Zabawy przy piosence „Zające”- rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Wykonanie sów z pasków brązowego papieru.
  • Ćwiczenia klasyfikacyjne – Zwierzę z pola (z łąki) czy z lasu?
  • Gdzie jest powietrze? – ćwiczenia i zabawy.
  • Rozmowa na temat: Pożyteczne zwierzęta- przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych.

 

JAGÓDKI
SKRZATY
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content