Rodzice !

Mamy nadal stan epidemii. Kto może pozostaje w domu, aby nie narażać siebie i innych.
Od 18 maja 2020 r. nasze przedszkole rozpoczyna działalność opiekuńczą  w nowym reżimie sanitarnym. Kto musi posłać dziecko do przedszkola zobowiązany będzie do przestrzegania nowych procedur, poleceń i umów.

Najważniejsze na ten moment:
Kto ma potrzebę  (praca zawodowa obojga rodziców) posłać dziecko do przedszkola MUSI zgłosić ten fakt telefonicznie dyrektorowi (tel. przedszkolny 183513433 ) i  uzyskać zgodę na przyprowadzenie dziecka (co najmniej jeden dzień wcześniej). Dziecko niezgłoszone w sposób opisany powyżej nie będzie przyjęte do przedszkola.

Uwagi wstępne:

  • Najważniejsze jest to, aby dziecko było zdrowe – bez żadnych objawów chorobowych. To stała zasada, o której zawsze – a w obecnym czasie szczególnie – należy pamiętać. (Nadmieniam, że codziennie przed wejściem do przedszkola dziecko będzie miało mierzoną temperaturę).

  • Przypominajcie nieustannie swojemu dziecku podstawowe zasady higieny. Zwracajcie uwagę na: niepodawanie ręki na powitanie, unikanie dotykania oczu, nosa i ust, mycie rąk, zasłanianie ust i nosa przy kichaniu czy kasłaniu. Pamiętajcie, że dziecko uczy się przez naśladowanie naszego zachowania.

  • Wytłumaczcie również dziecku, aby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek, że przedszkole wygląda teraz troszeczkę inaczej np. nie ma dywanów,  bawimy się w jednej sali  z ograniczona liczbą zabawek itp.

Przed pierwszym przyjściem :

  • rodzic informuje telefonicznie dyrektora o zamiarze przyprowadzenia dziecka, a przyprowadza dziecko tylko gdy uzyska na to telefoniczne potwierdzenie (dzień wcześniej),

  • zapoznaje się z „Procedurą postępowania w stanie zagrożenia epidemicznego w Samorządowym Przedszkolu w Szymbarku ” co potwierdza podpisem.

  • Wypełnia ankietę, oświadczenie oraz zgodę na pomiar temperatury zgodnie z aktualną procedurą bezpieczeństwa obowiązującą w przedszkolu.                                                                                                                                                                                                                          Dyrektor Przedszkola                                                                                                                                                                                                                                                        Wiesława Malinowska    

Pod ty adresem umieszczone są aktualne wytyczne GIS.

https://gis.gov.pl/wp-content/uploads/2018/04/Wytyczne-GIS-%c5%bc%c5%82obki-przedszkola-Pierwsza-aktualizacja.p

Informacja dla Rodziców

 

W związku z trwającymi przygotowaniami przedszkola do ponownego otwarcia z uwzględnieniem wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Edukacji Narodowej rekomendacją Ministra Zdrowia i po ustaleniach z Organem Prowadzącym,  przedszkole może zostać otwarte nie wcześniej niż 18 maja 2020 r. z możliwością przesunięcia terminu.

Prosimy o śledzenie na bieżąco informacji zamieszczanych na naszej stronie internetowej.

 

Dyrektor Przedszkola

Wiesława Malinowska

KATECHEZY NA TYDZIEŃ:

18 – 22.05.2020

 Grupy:  1,2,3 i 4

 Temat dla wszystkich grup: Urodziny Jana Pawła II.

Szczęść Boże!

Na sam początek pomódlmy się modlitwą Ojcze nasz…

Dziś wyjątkowa katecheza :). Poznacie postać wielkiego człowieka, Polaka, którego kochał i kocha cały świat. A w dodatku 18 maja tego roku obchodziłby swoje 100 urodziny!

Wiecie o kim mówię? Niech pomoże Wam w tym zadanie:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/235359-jan-pawe%C5%82-ii

Tak, to  święty JAN PAWEŁ II

Wasi Rodzice, ja i Wasi dziadkowie, babcie, bliscy, pamiętają Papieża Jana Pawła II. Wy, Go znacie z opowiadań Waszych bliskich. Dziś jeszcze bliżej poznacie Jego wspaniałe życie.

Zajrzyjcie do prezentacji:

https://view.genial.ly/5eb3efb9d4d59a0d61ff878a?fbclid=IwAR0BKcG3GPXFLZlyGi8d91ukAu-q-uSb9BJvOF3pFLNTgJu0xNrLbHr9LNU

Posłuchajcie piosenki o Janie Pawle II, postarajcie nauczyć się refrenu 🙂

https://youtu.be/ZGwhd8jv2yQ

A teraz sprawdzę, ile zapamiętaliście o Janie Pawle II:)

Przyjrzyjcie się ilustracjom i posłuchajcie wiersza 🙂

31_Spotkanie_z_Janem_Pawlem_cz_2.pdf

Jan Paweł II  Jadwiga Daniek-Salawa

Jan Paweł II – papież Polak,
który otwierał różne bramy
kluczem miłości i dobroci,
był przez wszystkich kochany.

Przytulał dzieci do serca swego.
Nawet chorych uzdrawiał.
W modlitwie o wszystkich pamiętał
i cały świat pozdrawiał.

Podziwiał tęczę na niebie,
kochał zwierzęta i rośliny,
widokiem gór zawsze się wzruszał,
lubił jeziora, rzeki i doliny.

Jeździł w zimie na nartach,
kajakiem kochał pływać,
po górach sprawnie chodził
i z młodzieżą lubił przebywać.

Szanował przyrodę dookoła.
Dzielił się płaszczem i butami,
swoją miłością i dobrocią
i ciężką pracą z robotnikami.

Uczył nas życia w prawdzie,
szacunku do świata całego,
życia w pokoju i dobroci
nawet do wroga każdego.

Teraz zaś w niebie ze świętymi
cieszy się swego życia owocami.
Ojcze Święty – Janie Pawle II –
módl się za nami.

Jaki był Papież?  Co robił?

Określcie czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe:

Papieżowi smakowały kremówki.
Papież kochał dzieci.
Papież pochodził z Warszawy.
Papież nie lubił czytać.
Jan Paweł II był Polakiem.
Papież dużo czytał.
Papież pochodził z Wadowic.
Papież jeździł na łyżworolkach.
Jan Paweł II był Francuzem.
Papieżowi smakowały eklerki.
Papież jeździł na nartach.
Jan Paweł II pływał kajakiem.
Papież często pływał żaglówką.
 

Dla ambitnych

W wolnej chwili zachęcam Was do obejrzenia katechezy o Janie Pawle II przygotowanej przez księdza Promyczka

https://view.genial.ly/5ebabc5aaa50920d7ff4284a/social-header-ks-andrzej-mulka

Temat dla wszystkich grup: Wniebowstąpienie Pana Jezusa.

Szczęść Boże!

Teraz dowiecie się, jak pięknie jest w domu Pana Jezusa- w niebie.

Zapraszam Was do obejrzenia prezentacji:

https://view.genial.ly/5eba62d6b618f00d9953e423/interactive-image-interactive-image?fbclid=IwAR1RZGWjXbX3quCdq9IxW_UZDkcnE-wtckzYtlOIVoLTFHvRWa5GdGrGZ1I

Zadanie dla Was:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2de7916b866a&fbclid=IwAR1CW25iJiTVE78ZghT2Ash-xm7rZI1RrZrytj3q2L7zR_PJoVr79xY4htU

 Zadania w katechizmie:)

*3 i 4 grupa: katechizm, str. 106, 107 i 108, 109.

*2grupa: katechizm: str. 42, 43. Posłuchaj opowiadania:

https://drive.google.com/open?id=1MLfDZStzR5tCVFuIJKncmHL66-QII0Li

 Drodzy Rodzice!

Rozpoczął się już ostatni tydzień maja. Zadbajmy o to aby z Waszymi pociechami licznie gromadzić się na Nabożeństwach Majowych.

Podtrzymujcie tradycję nabożeństw przy kapliczkach, a przede wszystkim w gronie rodzinnym. Przypominam też o codziennej modlitwie różańcowej. Zapraszamy do włączania się w nią dzięki transmisji z kościoła o godz. 2030.

https://szymbark.parafialnastrona.pl/LiveStreaming/Details/1404

 kliknij Litania Loretańska.

nabozenstwa_majowe__(1).pdf    Kiedy odprawicie nabożeństwo majowe, narysujcie  w kółeczku kwiatek 🙂

 

SZCZĘŚĆ BOŻE!

SERDECZNIE POZDRAWIAM DZIECI I  RODZICÓW

– W ŁĄCZNOŚCI MODLITEWNEJ

Ks. Krzysztof Migacz

 

PROŚBA DO RODZICÓW:

Szanowni Rodzice! Dziękuję Wam za to, że towarzyszycie dzieciom podczas naszych katechez, służycie im pomocą i radą podczas wykonywania wszystkich prac pisemnych i plastycznych. Bardzo dziękuję za współpracę. Szczęść Boże! Ks. Krzysztof

Zapraszamy do skorzystania z ćwiczeń korekcyjnych wad postawy ciała dla dzieci

do wykonywania w warunkach domowych pod opieką rodzica

1.Ćwiczenia z piłką wzmacniające mięśnie posturalne dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=iPQ4d3JUF9w

2. Ćwiczenia korekcyjne – płaskostopie

https://www.youtube.com/watch?v=feh5WsEJNHM

3. Ćwiczenia korekcyjne – kolana szpotawe

https://www.youtube.com/watch?v=nGkrAheQQIU

4. Ćwiczenia korekcyjne – odstające łopatki

https://www.youtube.com/watch?v=6uG1SXjurRE

5. Prawidłowa postawa ciała

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8





JĘZYK ANGIELSKI

Zapraszam do subskrypcji i śledzenia kanału. Będę na bieżąco dodawać filmy dla dzieci w ramach zajęć z języka angielskiego.

Czy pamiętacie jakie mamy narządy zmysłów? Które zmysły pozwalają nam poznać poszczególne rzeczy z otaczającego nas świata? Zapraszam na film.
https://www.youtube.com/watch?v=2VvPnnrm9-U

 

 

KĄCIK LOGOPEDY

ZABAWY ODDECHOWE:

I propozycja: „Burza w szklance” (potrzebne: piłeczka pingpongowa, szklanka) –  dmuchanie na piłeczkę pingpongową umieszczoną w szklance, tak, aby podskakiwała i uderzała o ściankę szklanki.

(Dorosły nadzoruje dziecko, aby utrwalany był prawidłowy tor oddechowy, czyli, żeby dziecko nabierało powietrze nosem, przy zamkniętej buzi i wypuszczało je buzią, dmuchając na piłeczkę, w szklance.)

II propozycja: „Ślimaki na roślinkę”

Dziecko wycina ślimaczki samodzielnie albo (młodsze) z pomocą Rodzica i za pomocą słomki (wciągając przez nią powietrze) „przenosi” ślimaki na liście roślinki..

GIMNASTYKA NARZADÓW MOWY – ZABAWA „PRZYBORY ”
Ołówek
 – Czubkiem języka narysuj na podniebieniu: kółko, krzyżyk, 3 kreski, 5 kropek.
Długopis – Czubkiem języka napisz na podniebieniu: O, A, I, E, U.
Linijka – Policz czubkiem języka ząbki u góry.
Nożyczki – Wymawiaj naprzemiennie U – I szeroko rozciągając usta.
Pędzelek – Pomaluj czubkiem języka podniebienie zaczynając od górnych zębów aż do gardła (przy szeroko otwartej buzi).
Strugaczka – Unieś czubek języka na wałek dziąsłowy, policz do 5 i opuść.
Klej – Przyklej czubek języka za górnymi zębami, opuść brodę 5x nie odrywając języka.
Piórnik – Zaciśnij usta a następnie uśmiechnij się szeroko pokazując ząbki.
Gumka – Wyczyść podniebienie, górne ząbki, dolne oraz wnętrze policzków.
Kilka kredek – Czubkiem języka pokoloruj podniebienie, górne zęby, wnętrze policzków, usta.
Taśma klejąca – Przyklej cały język do podniebienia a następnie odklej z głośnym mlaśnięciem.
Spinacz biurowy – Zamknij usta a następnie otwórz z głośnym cmoknięciem.

Ćwicz razem z nami!!!

 

RADY LOGOPEDYCZNE DLA RODZICÓW

 

  1. Zadbaj, aby u twojego dziecka nie wykształcił się nawyk oddychania przez usta w dzień, w czasie spoczynku i w nocy w czasie snu.
  2. Niech twoje dziecko żuje, gryzie twarde pokarmy. Zachęcaj je do zabaw usprawniających pracę języka i warg.
  3. Sprawdź , czy twoje dziecko ma prawidłowy zgryz.
  4. Zadbaj, aby twoje dziecko miało zdrowe zęby. Brak uzębienia, np. z powodu próchnicy może przyczyniać się do nieprawidłowej wymowy głosek.
  5. Mów do dziecka językiem normalnym, nie spieszczaj, nie naśladuj dziecinnej wymowy.
  6. Rozmawiaj z dzieckiem spokojnie i cierpliwie.
  7. W rozmowie zachowaj naturalną intonację, nie podnoś głosu, unikaj ustawicznego poprawiania i wytykania błędów, które w tym czasie są normalne.
  8. Codziennie czytaj dziecku na głos, przynajmniej 20 minut. Dziecko poprawia swoją wymowę, doskonali ją,
    starając się naśladować to, co słyszy. Dzięki głośnemu czytaniu dorosłego dziecko także wzbogaca swoje słownictwo, ćwiczy pamięć werbalną, zdolność
    koncentracji uwagi, umiejętność budowania zdań.

Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci przedszkolnych

  1. Ćwiczenia słuchowe– stanowią one bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych, ponieważ często opóźnienia czy zaburzenia rozwoju mowy pojawiają się na skutek opóźnień rozwoju słuchu fonematycznego/ tzw. słuchu mownego/. Stymulując funkcje słuchowe przyczyniamy się do rozwoju mowy dziecka. 

Przykłady dla dzieci młodszych: 

  • „ Co słyszę?” – dzieci siedzą z zamkniętymi oczami i nasłuchują, rozpoznają odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy.
  • „ Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzanie pałeczką w szkło, fajans, metal, kamień, drewno itp. Toczenie różnych przedmiotów po podłodze / np. piłki, kasztana, kamienia/, rozpoznawanie odgłosu przez dzieci.
  • Rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, kamyki, gwoździe, cukier, kasza itp.
  • Uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody( z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole.
  • Rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków (dużo- mało), głośności ( cicho – głośno).
  • Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.
  • Rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.
  • Rozróżnianie odgłosów pojazdów: samochodu, pociągu, motoru, traktora itp.
  • Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

Ćwiczenia oddechowe – poprawiają wydolność oddechową, sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej, co powoduje poprawę jakości mowy. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. piórek, piłeczek, wody mydlanej, chrupek, wiatraczków itp. Są także wplatane w opowieści i zabawy ruchowe. 

 Przykłady: 

  • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.
  • Dmuchanie na płomień świecy.
  • Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.
  • Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.
  • Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem.
  • „ Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka.
  • Chuchanie na zmarznięte ręce.
  • Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.
  • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.
  • Nadmuchiwanie balonika.
  • Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.

3. Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych – u  większości dzieci z wadą wymowy występuje obniżona sprawność narządów artykulacyjnych / języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego

Ćwiczenia warg: 

  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
  • Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
  • Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
  • Cmokanie.
  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie).
  • Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
  • Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-o-u-y-e,  u-a-i-o-e-y,  o-a-y-i-u,  e-y-i-o-a-u,            u-i-y-a-o.
  • Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u,  i-a,  u-o,  o-i,  u-i,  a-o, e-o  itp.
  • Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.

Ćwiczenia języka: 

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
  • Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
  • Rurka – wargi ściągnięte  i zaokrąglone unoszą boki języka.
  • Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
  • Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
  • Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

 

 

 

 

 

OGŁOSZENIE

Dyrektor Samorządowego Przedszkola w Szymbarku informuje, że

* od 02 do 06 marca 2020 r. rodzice dzieci uczęszczających w roku bieżącym do naszego przedszkola wyrażający wolę kontynuowania przez ich dziecko edukacji przedszkolnej w roku szkolnym 2020/2021 zobowiązani są do złożenia odpowiedniej deklaracji

/druk do pobrania w przedszkolu/

* od 09 do 24 marca 2020 r. będą zapisy dzieci w wieku 3 – 6 lat

do przedszkola na rok 2020/2021.

Rodziców zainteresowanych zapisem dziecka prosimy o zgłaszanie się w przedszkolu

u dyrektora lub w razie nieobecności dyrektora u nauczyciela w sali gr. I

w godz.7.00 – 16.00 w celu wypełnienia wniosku

/druk do pobrania w przedszkolu/.

Kliknij ten przycisk, by zmienić ten tekst. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

W czwartek 23 stycznia w przedszkolu będzie BAL KARNAWAŁOWY.

Zapraszamy naszych przedszkolaków do wesołej zabawy.

21 stycznia 2020 r. w sali WDK w Szymbarku odbędzie się  uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. 

Zapraszamy Babcie i Dziadków na spotkanie o godz. 13.00

Wszystkim Babciom i Dziadkom życzymy samych radosnych dni,  dużo zdrowia i życzliwości od innych.

 

Drodzy Rodzice

W związku z stale rosnącymi cenami produktów spożywczych ,  z dniem 1 stycznia 2019 roku w przedszkolu ulegają zmianie stawki za żywienie dzieci.

Stawka za 2 posiłki – 4 ,00 zł, w tym:                             śniadanie – 1,30 zł               obiad dla dzieci przedszkolnych – 2,70 zł

Stawka za 3 posiłki – 5 zł

 

 

Stawka za 3 posiłki- 5 ,00 zł

 

RADA RODZICÓW:

Przewodnicząca – Małgorzata Chronowska

 

 

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content